تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۰۹۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تشدید سختگیری حذف ظرفیت های مازاد فولاد توسط دولت چین

می متالز - وزارت صنایع چین (MIIT) در ماه ژانویه دستورالعمل نحوه تعطیلی ظرفیت های مازاد فولاد چین و جایگزینی آن با ظرفیت جدید را منتشر کرد.
تشدید سختگیری حذف ظرفیت های مازاد فولاد توسط دولت چین

به گزارش می متالز، دولت چین در دستورالعمل نحوه تعطیلی ظرفیت های مازاد اعلام کرده، ظرفیت های جدید نباید بیشتر از ظرفیت های جایگزین شده باشند و ظرفیت جدید در مناطقی نظیر خبری، پکن، تیانجین و چند ناحیه دیگر بایستی 25 درصد کمتر از ظرفیت های قدیمی تعطیل شده و جایگزین شده می باشد و قبل از راه اندازی، ظرفیت قدیمی از مدار تولید خارج باشد.

دولت همچنین گفته، ایجاد ظرفیت جدید کوره قوس الکتریکی بعنوان جایگزین کوره بلند مجاز است، ولی قبل از تولید بایستی واحدهای سینترینگ و کک سازی مربوط به ظرفیت قدیمی تخریب شود.

علاوه بر این، ظرفیت هایی که قرار است با ظرفیت های جدید جایگزین شوند باید به لحاظ قانونی واجد شرایط تعیین شده توسط دولت مرکزی باشند. همچنین دولت اجازه جایگزینی ظرفیت هایی که در گذشته تخریب و تخریب شده را نخواهد داد.

اعلام شده، مجوز توسعه 27 میلیون تن فولاد مربوط به 19 فولادساز این کشور لغو می‌شود.

پیش بینی می شود چین زودتر از برنامه به کاهش ظرفیت مازاد تعریف شده برسد. این کشور قرار بود تا سال 2020 بالغ بر 150 میلیون تن از ظرفیت های مازاد را از مدار تولید خارج کند که در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده امسال به این مهم دست خواهد یافت.

عناوین برگزیده