تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۱۰۹۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
معصومی، معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان:

فولاد هرمزگان در 9 ماه نخست سال جاری، 196 میلیارد تومان سود کسب کرد

می متالز - معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان از تحقق سود 196 میلیارد تومانی در 9 ماه ابتدایی سال خبر داد و افزود: احتمال می‌رود تا پایان سال جاری، سود 200 ریالی برای هر سهم این شرکت محقق شود.
فولاد هرمزگان در 9 ماه نخست سال جاری، 196 میلیارد تومان سود کسب کرد

به گزارش می متالز، سید حسین معصومی، معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان از روند رو به رشد و مثبت وضعیت مالی شرکت فولاد هرمزگان در سال جاری نسبت به سال‌های 94 و 95 خبر داد. وی تاکید کرد، در سال قبل بیش از 340 میلیارد زیان انباشته همراه بود؛ حال امید می‌رود که با کسب سود در سال جاری، این زیان به‌طور کلی پوشش داده شود. در نتیجه به اهداف از تعیین شده برای شرکت دست خواهیم یافت.

وی تاکید کرد: فولاد هرمزگان، به‌عنوان زیرمجموعه فولاد مبارکه شناخته می‌شود و عرضه سهام آن از طریق مبارکه انجام می‌گیرد. بنابراین عرضه سهام آن از طریق شرکت مبارکه انجام می‌شود. احتمال می‌رود که تا پایان سال جاری، سود 200 ریالی برای هر سهم این شرکت محقق شود.

معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد هرمزگان از سود 196 میلیارد تومانی این شرکت در 9 ماه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در مدت مشابه سال گذشته، عملکرد شرکت با زیان همراه بود. درنتیجه این سود را باید موفقیت بزرگی برای مجموعه دانست.

سید حسین معصومی مهمترین دلیل برای رشد در سود یاد شده را بهبود در وضعیت فروش شرکت دانست و افزود: در سال جاری، میزان فروش و قیمت آن افزایش یافته است. علاوه بر این در سال جاری تلاش شد تا هزینه تمام شده تولید کاهش یابد. اجرای این مورد نیز نقش بسزایی در سود دهی یاد شده داشت. حضور در بازار جهانی و صادرات تولیدات این شرکت، نقش بسزایی در کسب سود برای این واحد داشت. چراکه قیمت فروش در بازار جهانی، حتی از بازار داخلی نیز بیشتر بود. درنتیجه نقش مهمی در تحقق این سود داشت.

گفتنی است در سال آتی نیز، پیش‌بینی‌ها حکایت از تداوم روند مثبت سود دهی این شرکت دارد.

عناوین برگزیده