تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۵:۰۴
بازدید: ۴۶۷
کد خبر: ۱۰۹۱۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

سرمایه‌گذاری‌های پورشه در خودروهای برقی دوبرابر می‌شود

می متالز - شرکت خودروسازی پورشه آلمان به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه گذاری در بخش تولید انبوه خودروهای الکتریکی را به دو برابر افزایش دهد.
سرمایه‌گذاری‌های پورشه در خودروهای برقی دوبرابر می‌شود

به گزارش می متالز، به نقل از وب سایت موتور ۱، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

پورشه که در جهان به خاطر خودروهای لوکس، با کیفیت و گرانبهایش مشهور است، به تازگی از خودروهای برقی و الکتریکی خود تحت عنوان سری E رونمایی کرده است تا به همگان نشان بدهد که در طراحی و تولید خودروهای پاک عزم خود را جزم کرده و با اشتیاق فراوان تصمیم گرفته است در راستای حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین، به تولید انبوه این گونه خودروها بپردازد. پورشه برآورد و اعلام کرده است که تولید و مراحل نهایی خودروهای برقی و الکتریکی اش در سال ۲۰۱۹ میلادی صورت خواهد گرفت.

خبر خوش دیگری که مدیران این خودروساز آلمانی به طرفداران محیط زیست و مشتریان خود داده‌اند، طراحی، توسعه و تولید خودروهای هیبریدی است که قرار است آنها نیز تحت پوشش دوبرابر شدن این میزان سرمایه گذاری پورشه قرار بگیرند.

مقامات ارشد پورشه همچنین در تشریح این موضوع اعلام کرده‌اند که سرمایه مورد نیازشان برای طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبریدی ۶ میلیارد یورو معادل ۷.۵ میلیارد دلار خواهد بود.

آلبرت ریمولد – مدیر ارشد خط تولید پورشه – روز گذشته اعلام کرد که پورشه قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ میلادی یعنی یکسال دیگر، تعداد ۲۰ هزار دستگاه پورشه برقی و هیبریدی را تولید به بازار عرضه کند که این ظرفیت با افزایش تقاضای مشتریان قابل افزایش خواهد بود.

این مستلزم آن است که کارخانه کنونی پورشه دچار تغییر و تحولات جدیدی در خط تولید شود تا بتواند موتروهای محرکه الکتریکی و سایر قطعات مورد نیاز خودروهای برقی را ساخته و تامین کند.

طبق پیش بینی‌ها، این پروژه و خط تولید خودروهای الکتریکی به تنهایی قادر است ۱۲۰۰ شغل جدید ایجاد کند و با این حقیقت که آینده خودرو از آنِ خودروهای برقی و هیبریدی است، نیز سازگار خواهد بود.

در گزارش های منتشر شده، خودروی مفهومی مدل E دارای ۶۰۰ اسب بخار قدرت و زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۳.۵ ثانیه  باشد. این خودرو همچنین مسافت ۵۰۰ کیلومتری را می تواند با هر بار شارژ طی کند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

عناوین برگزیده