تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۲۴
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۱۰۸۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت:

ظرفیت‌های صنعتی و معدنی کشور به درستی به کار گرفته شوند

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی کشور تاکید کرد.
ظرفیت‌های صنعتی و معدنی کشور به درستی به کار گرفته شوند

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار داشت: ایران در حوزه صنعت و معدن ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که باید به درستی از این ظرفیت‌ها بهره جست.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های صنعتی و معدنی باید شناسایی و به طرز صحیح مورد استفاده قرار گیرند، خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت و معدن باید استعدادهای هر منطقه شناسایی و به کار گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی ایران در زمینه تولید فولاد گفت: ایران در حوزه تولید فولاد خام با تولید سالانه 33 میلیون تن رتبه چهاردهم جهان را به خود اختصاص داده است.

شریعتمداری گفت: در تولید مس از ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن، تولید روی 450هزار تن، آلومینیوم بیش از 500 هزار تن و سیمان  84 میلیون تن برخوردار است.

به گفته وی حجم فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در حوزه دانش‌بنیان کشور هم اکنون بیش از 30 هزار میلیارد ریال است، بیان داشت: ایران در حال حاضر با تولید 30 میلیون تن فولاد سنگین از نظر تولید فولاد سنگین است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در برخی واگذاری‌ها واحدهای صنعتی با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند که علت آن نداشتن اهلیت مالکان و صاحبان آنهاست که اراک نیز از این مسئله بی‌بهره‌ نبوده‌اند.

شریعتمداری گفت: به دنبال این هستیم از طریق رایزنی با بانک‌ها، تامین اجتماعی و ... بخشی از مشکلات و فشارهای مالی واحدها را حل و فصل کنیم.

عناوین برگزیده