تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۱۰
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۰۸۹۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون مالی سایپا:

پرداخت مطالبات قطعه‌سازان تا پایان سال به‌روز می‌شود / تفاهم برای پرداخت تسهیلات بانکی به سازندگان قطعه‌

می متالز - معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه مطالبات قطعه‌سازان تا پایان سال مطابق با قراردادهای منعقده پرداخت خواهد شد، گفت: در تفاهمی که با سیستم بانکی داشتیم، تسهیلاتی به سازندگان قطعات طرف قرارداد سایپا اعطا خواهد شد.
پرداخت مطالبات قطعه‌سازان تا پایان سال به‌روز می‌شود / تفاهم برای پرداخت تسهیلات بانکی به سازندگان قطعه‌

به گزارش می متالز، مهدی محمدرضایی در حاشیه مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین سایپا و بانک مهر اقتصاد در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی سایپا با تأخیر تا 4 ماه همراه است، چه اقدامی برای کاهش این مدت انجام داده‌اید؟ اظهار داشت: به این منظور استفاده از یکسری ابزارهای جدید مالی را در دستور کار داریم که امیدواریم تا پایان سال اجرایی شوند و مدت زمان پرداخت مطالبات قطعه‌سازان در بازه زمانی مشخص‌شده در قراردادها قرار گیرد.

وی با اشاره به تبادل تفاهم‌نامه بین سایپا و بانک مهر اقتصاد گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، از ابزار مالی اسلامی جدید در قالب خرید دین برای تقویت توان مالی گروه سایپا و قطعه‌سازان استفاده می‌شود که امیدواریم در آینده نیز به عنوان یک ابزار عمومی برای تقویت صنایع کشور عملیاتی شود.

معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در قالب این تفاهم، گروه سایپا چک‌های تضمین‌شده‌ای را به بانک مهر اقتصاد ارائه می‌کند، افزود: از این طریق، تسهیلاتی به قطعه‌سازان طرف قرارداد سایپا اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: پرداخت 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک مهر اقتصاد پیگیری شده و امیدواریم تا پایان سال نیز بتوانیم 6 هزار میلیارد ریال دیگر از طریق این بانک جذب کنیم.

مجتبی جمشیدپور معاون اعتباری بانک مهر اقتصاد نیز در این مراسم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ایجاد اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در این راستا، سال گذشته 563 هزار و 113 پرونده جهت پرداخت تسهیلات به ارزش 188 هزار و 468 میلیارد ریال در بخش‌های خرد و کلان داشتیم که 5 هزار و 50 میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات خرد به 32 هزار و 954 متقاضی پرداخت شده است.

به گفته وی، در قالب تفاهم‌نامه امضا‌شده با گروه سایپا به قطعه‌سازان معادل 4 هزار و 443 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که بخشی از مشکلات آنها را برطرف کرده است.

جمشیدپور با اشاره به نرخ سود 18 درصدی این تسهیلات و بازپرداخت 36 ماهه آن، گفت: تسهیلات پرداخت‌ شده به هر شرکت از 6 میلیارد ریال تا 60 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: برای 477 بنگاه اقتصادی بابت پرداخت تسیهلات 6 هزار و 620 میلیارد ریالی، پرونده تشکیل شده که 292 واحد صنعتی معادل 4 هزار و 230 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند. علاوه‌بر این، 185 واحد صنعتی نیز در شرف دریافت تسهیلات به ارزش 2 هزار و 376 میلیارد ریال هستند که تا پایان سال محقق خواهد شد.

عناوین برگزیده