تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۱۰۸۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

مسئولیت اجتماعی فولاد هرمزگان

می متالز - شرکت فولاد هرمزگان به عنوان چهارمین تولیدکننده فولاد کشور با نگاه توسعه صنعت فولاد، گام مهمی در تثبیت اهداف بلند مدت و استرتژیک منطقه ای و تبدیل هرمزگان به قطب صادرات فولاد کشور برداشته است. این شرکت با چشم اندازی ژرف نگر با هدف همگرایی «سازمان و جامعه» و با نگرش توسعه پایدار، مشارکت هر چه بیشتر در فعالیت های اجتماعی را در برنامه ریزی های خود لحاظ نموده است که بخشی از این اقدامات برای مخاطبان تشریح می گردد.
مسئولیت اجتماعی فولاد هرمزگان

به گزارش می متالز، رضا صفریان، مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های فولاد هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی، ورزشی، درمانی و زیست محیطی بوده است گفت: شرکت فولاد هرمزگان در حوزه عمرانی در ساخت و تجهیز مدارس منطقه مشارکت دارد. همچنین پرداخت کمک های مالی به بیمارستان کودکان و ساخت و تجهیز سایر اماکن عام المنفعه در سال های پیشین از جمله مواردی است که این شرکت در آن نقش داشته است.در حوزه بهداشت فردی نیز کلیه کارکنان فولاد هرمزگان از خدمات پزشکی شهر استفاده می نمایند و فولاد هرمزگان با ایجاد چتر بیمه ای جهت کارکنان و خانواده های محترم آنها با استفاده از ظرفیت پزشکی و درمانی استان هرمزگان در شهر بندرعباس توانسته است در این حوزه نیز خدمات ارزنده ای را ارائه نماید. در واقع فولاد هرمزگان با یک نگاه جامع و کلی نگر و نه تک بعدی با حمایت از مراکز درمانی و سوق دادن کارکنان جهت استفاده از این مراکز و دوری از انحصار طلبی، با حمایت های مختلف، فعالیت های مناسبی در توسعه و ایجاد زیر ساخت های لازم در حوزه پزشکی انجام داده است.

وی افزود: مشارکت در همایش های زیست محیطی، برگزاری برنامه های ویژه هفته هوای پاک، استقرار سیستم پالایش آنلاین در شرکت، حمایت از ساخت برنامه های تلویزیونی در راستای معرفی محیط زیست استان در رسانه ملی و شبکه های اجتماعی، حمایت از گروه های حامی محیط زیست و … از جمله فعالیت های محیط زیستی شرکت می باشند.

صفریان ادامه داد: نهادینه کردن فعالیت های عام المنفعه در قالب مساعدت های مالی به سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه ها، حمایت از نخبگان جامعه و پشتیبانی مالی از همایش های علمی و تحقیقاتی به منظور تقویت روحیه تحقق، تالیف و نوآوری و توجه ویژه به امر ورزش به منظور کمک به رسالت ملی طبق مقررات و قوانین و همچنین توجه به سلامت افراد جامعه به ویژه کارکنان و خانواده های آنان با تخصیص سرانه ورزشی و هزینه آن در باشگاه های ورزشی سطح استان از دیگر اقداماتی است که فولاد هرمزگان تاکنون انجام داده است.

مدیر روابط عمومی فولاد هرمزگان با بیان اینکه شرکت فولاد هرمزگان در حوزه سلامت کارکنان نیز با حمایت از فعالیت های ورزشی کارگری ویژه کارکنان و ترغیب آنها به ورزش و ایجاد زمینه مناسب جهت استفاده خانواده های کارکنان توانسته است اقدامات موثری در تامین سلامت کارکنان خود انجام دهد گفت: همچنین در راستای توسعه ورزش های همگانی و توسعه زیرساخت های ورزشی با حمایت و مشارکت در فعالیت های ورزشی گوناگون در استان هرمزگان، این شرکت توانسته است در ترویج امر ورزش اقدامات موثری را انجام دهد.

وی از برنامه ریزی و سرمایه گذاری دراز مدت فولاد هرمزگان در راستای گسترش فرهنگ و معارف اسلامی خبر داد و افزود: در این حوزه می توان به برپایی موکب های امام حسین (ع)، حمایت از برگزاری کنگره امام سجاد (ع)، برگزاری نمایشگاه های کتاب در سطح شهر و شرکت اشاره کرد.

صفریان ایجاد اشتغال پایدار کارکنان با اولویت حمایت از نیروهای بومی منطقه و همچنین ایجاد اشتغال را از دیگر اقدامات فولاد هرمزگان در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: شرکت فولاد هرمزگان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و کمک به ایجاد اشتغال در شهر بندرعباس، تهیه و تولید ۲۵ درصد از البسه مورد نیاز خود را به انجمن ضایعات نخاعی استان واگذار کرده است.

وی دربخش پایانی صحبت های خود به موضوع ارتباط علمی و تحقیقاتی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و پارک های علم و فن آوری به منظور پشتیبانی از توان تولید علم پرداخت و تصریح کرد: در این خصوص شرکت فولاد هرمزگان به عنوان پیشرفته ترین کارخانه فولادی کشور با استفاده از توان عملی خود و با بهره گیری از جوانان متخصص و متعهد بومی توانسته است در عرصه های علمی همکاری بسیار مناسبی را با مراکز علمی و دانشگاهی ایجاد نماید. از دیگر اقدامات مهم فولاد هرمزگان، کسب نمایندگی انجمن علمی و آموزش توسعه ایران در جنوب کشور می باشد که با استقرار این نمایندگی در استان هرمزگان، علاوه بر سهولت دسترسی شرکت های صنعتی استان هرمزگان به منابع علمی و آموزشی و بهره مندی مردم شریف بندرعباس از این امکانات با افزایش شهرت استان در بحث آموزشی، دیگر استان های جنوب کشور نیز می توانند از ظرفیت ایجاد شده در حوزه آموزش این مرکز استفاده نمایند و استان هرمزگان به مدد شرکت فولاد هرمزگان به عنوان پایگاه آموزشی جنوب کشور شناخته می شود.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده