تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۱۰۸۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جعفری:

مشکلات سنگ آهن فلات مرکزی حل شده است

می متالز - مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از شروع به کار خط اصلاحی در معدن سرب و روی نخلک خبر داد.
مشکلات سنگ آهن فلات مرکزی حل شده است

به گزارش می متالز، وجیه‌اله جعفری درباره آخرین پروژه‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی که آماده افتتاح هستند، اظهار کرد: یک خط اصلاحی در معدن سرب و روی نخلک است که بخش خصوصی روی آن کار کرده است که افزایش ظرفیت را به همراه دارد. با بهره‌برداری از این خط ظرفیت تولید در نخلک 2 تا 3 برابر می‌شود.

وی ادامه داد: بخش خصوصی با راهوری بلندمدتی که انجام دادیم، ظرف یک سال گذشته این کار را انجام داد.

جعفری افزود: این خط در حال کار است اما امیدواریم شرایط در دهه فجر برای افتتاح و بازدید مهیا شود. قرار بود در چند هفته اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو بازدیدی از این معدن داشته باشند و به نوعی این موضوع را عملیاتی کنند.

مدیرعامل ایمپاسکو درباره دیگر پروژه‌ها اظهار کرد: پروژه گل گهر که با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید در محدوده معدن ما قرار دارد. بطورکلی ما بیشتر پروژه‌هایمان را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و خودمان چندان نقش زیادی در این زمینه نداریم.

وی درباره مشکلات شرکت سنگ‌آهن فلات مرکزی ایران نیز به خبرنگار ماین نیوز تصریح کرد: مشکلات حل شده است و چاه گز در حال فعالیت است. همچنین در این منطقه نیز معدن میشدوان به همراه آنومالی شمالی را داریم که آگهی آن را منتشر کرده تا بهره‌برداری از آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گفته جعفری، در حال حاضر اسلامی مدیریت مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران را بر عهده دارد که پیش‌تر در جلال‌آباد بود.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی

عناوین برگزیده