تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۳۸۹
کد خبر: ۱۰۸۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
خیاط در گفت‌وگویی خبر داد:

آهن و فولاد ارفع صادرکننده شد

می متالز - مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع معتقد است: میزان تولید در این شرکت طبق برنامه‌ در حال انجام است و در کنار حفظ تولید ارفع از تیرماه سال جاری صادرات را آغاز کرده است.
آهن و فولاد ارفع صادرکننده شد

به گزارش می متالز، علیرضا خیاط در گفت‌وگویی درباره وضعیت تولید این شرکت در ۱۰ ماهه سال جاری گفت: خوشبختانه تولید ۱۰ ماهه مطابق برنامه بوده است؛ یعنی مطابق با ظرفیت اسمی این کار انجام شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۶۳۰ هزار تن در ۱۰ ماهه نخست سال جاری تولید صورت گرفته است که ظرفیت اسمی شرکت را کامل می‌کند.

به گفته خیاط، تولید این شرکت در شهریور ماه ۱۵ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی بوده است؛ یعنی در حال حاضر شرکت آهن و فولاد ارفع به ظرفیت اسمی دست پیدا کرده است و به سمت تولید ۱ میلیون تن در حرکت هستیم.

مدیرعامل آهن و فولاد ارفع درباره وضعیت بدهی‌های ارزی این شرکت بیان کرد: ضرب‌الاجل قانون رفع موانع تولید تا پایان سال است. در ارتباط با این موضوع در حال مذاکره با بانک هستیم تا با گذر از مراحل نهایی این بدهی از ارزی به ریالی تبدیل شود. البته هنوز در این باره تفاهم‌نامه‌ای مبادله نشده است. امیدواریم این اتفاق تا یک ماه آینده عملی شود.

به گفته مدیرعامل آهن و فولاد ارفع، میزان این بدهی حدود ۲۰۰ میلیون یورو است.

خیاط همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه صادرات گفت: امسال در زمینه شمش، بلوم و بلیت به سمت صادرات رفته‌ایم، زیرا بازار داخل در زمینه بلوم و بیلت کشش نداشت. صادرات در آهن و فولاد ارفع برای نخستین بار از تیرماه سال جاری آغاز شده است؛ یعنی طی ۴ سال گذشته که فعالیت این شرکت آغاز شده بود، تا تیرماه امسال صادرات نداشته‌ایم؛ اما در حال حاضر از تیر ماه تا الان ۲۰۰ هزار تن صادرات انجام داده‌ایم. همچنین ۱۰۰ هزار تن دیگر سفارش داریم که تا پایان سال صادر می‌شود.

وی ادامه داد: یعنی تا پایان سال از ۸۰۰ هزار تن تولید شرکت ۳۰۰ هزار تن صادر می‌شود.

خیاط در پاسخ به این سوال که بازارهای هدف در صادرات چه کشورهایی را شامل می‌شود، اظهار کرد: به بازارهای آسیا، آسیا جنوب شرقی مانند تایلند و اندونزی صادرات داشته‌ایم. همچنین به امارات و اردن محموله‌ای صادر کرده‌ایم. در کنار این موارد اخیرا در حال صادرات محموله‌ای به سودان هستیم.

خیاط تاکید کرد: امسال نخستین سالی است که شرکت آهن و فولاد ارفع صادرات خود را شروع کرده است. باتوجه به اینکه ارفع در مرکز کشور قرار دارد، مزیتی برای این کار در اختیار ندارد، اما علی رغم این موضوع ما به سوی صادرات رفته‌ایم و خوشبختانه توانسته‌ایم تولید را حفظ کنیم.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی

عناوین برگزیده