تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۹۳۱
کد خبر: ۱۰۷۷۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد
با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

نخستین معدن فرآوری آندالوزیت کشور در ملایر بهره برداری شد

می متالز - نخستین معدن فرآوری آندالوزیت کشور همزمان با ایام دهه فجر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار همدان و جمعی از مسئولان در شهرستان ملایر بهره برداری شد.
نخستین معدن فرآوری آندالوزیت کشور در ملایر بهره برداری شد

به گزارش می متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از نخستین معدن فرآوری آندالوزیت کشور، گفت: مرحله نخست معادن آندالوزیت شرکت کیهان پایش در چهار هزار مترمربع با میزان سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال و 300 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه چشمه پهن ملایر بهره برداری شد. 
محمدرضا متین افزود: مرحله نخست این معدن قادر به تولید 20 هزار تن در سال است که فرصت اشتغال برای 30 تن را مهیا کرده است. 
وی بیان کرد: مرحله دوم معادن آندالوزیت ملایر در ورودی شهرک شوشاب ملایر در هشت هزار مترمربع در دست اجرا است که در 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد. 
متین افزود: با بهره برداری از 2 مرحله این معادن به طور مستقیم برای 100 تن و به طور غیر مستقیم برای 350 تن اشتغال ایجاد می شود. 
وی کل سرمایه گذاری این طرح در 2 مرحله را 250 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این نخستین معدن فرآوری آندالوزیت کشور است که زمینه اقتصادی و اشتغال بسیار خوبی را برای منطقه و کشور ایجاد می کند. 
متین بیان کرد: همدان نخستین استانی است که فرآوری آندالوزیت را آغاز کرد و امروز با حضور وزیر علوم نخستین واحد دانه بندی این معدن افتتاح شد. 
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به ملایر پس از افتتاح مجموعه معادن آندالوزیت زمان آباد و کندهلان و مجموعه فرآوری چشمه پهن شرکت کیهان پایش الوند، چندین طرح از جمله طرح توسعه منسوج بی بافت شرکت بافتینه را افتتاح می کند.
آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بافتسان، ساختمان دانشکده پیراپزشکی علوم پزشکی سایت خاتم الانبیا، محوطه سازی و احداث گلخانه کشت بافت هیدروپونیک، تاسیس پژوهشکده اسکان، احداث رستوران و کافی شاپ، شروع عملیات اجرایی طرح پرتودرمانی آسمان، دانشکده مدیریت و علوم قرآنی و تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه ملایر از دیگر طرح هایی است که در سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ملایر اجرا می شود.
آندالوزیت از کانی ها نوع 'آلومینیو سیلیکات' است که مهمترین کاربرد آن برای تولید آجرهای نسوز اعلام می شود.

عناوین برگزیده