تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۱۰۷۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درب های بورس دالیان به روی سرمایه گذاران خارجی سنگ آهن باز می شود

می متالز - پایگاه های خبری چین از امکان فعالیت تریدرهای خارجی در بازار فیوچرز سنگ آهن دالیان خبر دادند. بورس دالیان اعلام کرد که این امر به خریداران داخلی و خارجی این اجازه را می دهد که در یک پلت فرم یکسان و شفاف به انجام معاملات و رقابت در بازار این ماده معدنی بنمایند تا به عملکرد بهتری را از بنچ مارک سنگ آهن شاهد باشیم.
درب های بورس دالیان به روی سرمایه گذاران خارجی سنگ آهن باز می شود

به گزارش می متالز، به نظر می رسد که چین در حال خارج شدن از حالت انقباظی خود می باشد و بازار خود را به روی سرمایه گذاران خارجی باز نموده است. این امر می تواند تصویر واضح تری از شرایط روزانه عرضه و تقاضا برای سنگ آهن به دست دهد. چینی ها طی سال گذشته 68 درصد از تجارت سنگ آهن دنیا یعنی حدود 075/1 میلیارد تن واردات را به خود اختصاص داده اند. از شروع به کار معامله سنگ آهن در بازار فیوچرز دالیان در اکتبر 2013، همواره معاملات این کامودیتی با استقبال خوبی روبرو بوده تا آنجا که امروزه یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهای فیزیکی سنگ آهن می باشد. در حدود یکصد فولادسازی و یک هزار تاجر در معاملات روزانه سنگ آهن فیوچرز دالیان شرکت دارند و حضور رقبای خارجی می تواند به رقابت و شفافیت بیشتر این بازار منتهی شود. 
طبق اخبار رسیده ساختار بورس دالیان با حضور خریداران خارجی دستخوش تغییراتی خواهد شد که از جزئیات آن هنوز اطلاعاتی در دست نیست. حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار فیوچرز سنگ آهن دالیان از چند جهت اهمیت دارد. ابتدا اینکه این اولین حضور خارجی ها در بورس های فیوچرز چین می باشد. همچنین این بدان معناست که معادن خارجی نیز می توانند در بازار کامودیتی دالیان شرکت نمایند. با حضور سرمایه گذاران خارجی و شفافیت بیشتر در بورس دالیان، امکان سفته بازی تعدادی در این بازار کاهش یافته و تاثیر این معاملات بر بازار فیزیکی تا حدود زیادی واقعی تر خواهد شد؛ از این رو بهای سنگ آهن در بازار نقدی به واقعیت نزدیک تر خواهد بود.
حضور سرمایه گذاران خارجی در بورس فیوچرز چین منابع جهانی را گرد هم خواهد آورد و بازاری بین المللی را بنا خواهد نمود. ساخت چنین بازاری در بزرگترین وارد کننده سنگ آهن دنیا باعث خواهد شد تا ساختار سرمایه گذاری ها به خوبی شکل گرفته و اخبار مرتبط با بازار به درستی به فعالان این حوزه برسد.
همچنین این حرکت، شروع مهمی برای باز شدن درهای سرمایه گذاری در بخش های دیگر بازار چین می باشد و می تواند به تقویت اقتصاد و رونق مجدد ساخت و سازها در چین منجر شود. چندی پیش پرزیدنت ترامپ از پرزیدنت شی خواسته بود تا از رویه انقباظی خود در قبال سرمایه گذاران سایر کشورها دست بردارد و به نظر این پاسخ صریحی به این درخواست رئیس جمهور امریکا می باشد

عناوین برگزیده