تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۰۷۱۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در سال ۲۰۱۷؛

تقاضای جهانی طلا به پایین ترین سطح در ۸ سال گذشته رسید

می متالز - شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که تقاضای جهانی طلا در سال گذشته به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ میلادی رسیده است.
تقاضای جهانی طلا به پایین ترین سطح در ۸ سال گذشته رسید

به گزارش می متالز، شورای جهانی طلا اعلام کرد: افزایش خرید طلا در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی نتوانسته است مانع افت تقاضای این فلز گرانبها در سال گذشته شود، به طوری که تقاضای جهانی طلا در این مدت به پایین ترین سطح در ۸ سال اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش تقاضای جهانی طلا سال گذشته با ۷ درصد کاهش به ۴۰۷۱.۷ تن رسیده است که پایین ترین رقم از سال ۲۰۰۹ به شمار می رود.

تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در این مدت حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است. صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان با بیشترین افت تقاضا روبرو شده اند. این در حالی است که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با رشد ۱۳ درصدی روبرو شده است.

افزایش قیمت طلا در حالی رقم خورده است که نرخ بهره آمریکا ۳ بار افزایش یافته و شاخص سهام در بازارهای جهانی نیز با رشد فزاینده ای روبرو شده است. این مساله تاثیر زیادی بر افت تقاضای سرمایه گذاری برای طلا داشته است.

آلیستار هیوئیت رئیس بخش اطلاعات بازار شورای جهانی طلا گفت: بی شک افزایش ارزش سهام و نرخ بهره تاثیر زیادی بر افت تقاضای سرمایه گذاری طلا داشته است.

در حالی که سیاست های انبساطی پولی اروپا هنوز ادامه دارد، ۷۳ درصد سرمایه گذاری های جدید در صندوق های اروپایی انجام شده است. در اروپا هنوز با نرخ بهره منفی روبرو هستیم. این روند بر خلاف آمریکا است که ۳ بار نرخ بهره را افزایش داده است.

تقاضای جواهرات نیز سال گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ افزایش داشته است. تقاضای جواهرات هند که در سال ۲۰۱۶ با کاهش روبرو شده بود، سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است. تقاضای جواهرات چین نیز با رشد ۳ درصدی روبرو شده است.تقاضای طلای چین سال گذشته به ۹۵۳.۳ تن رسیده است. این رقم برای هند به ۷۲۶.۹ تن بالغ گردیده است.

عناوین برگزیده