تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۰۶۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در مراسم امضا تفاهمنامه همکاری برای احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک عنوان شد؛

کرباسیان: 92درصد از معادن به معنای واقعی کوچک هستند

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم امضای تفاهم نامه ی همکاری بخش خصوصی و دولت در جهت احیای ٥٠٠ معدن متروکه کوچک ومتوسط مقیاس گفت: طبق آمار 92درصد از معادن کشور به معنای واقعی کوچک هستند.
کرباسیان: 92درصد از معادن به معنای واقعی کوچک هستند

به گزارش می متالز، مهدی کرباسیان که در مراسم امضای تفاهمنامه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک در حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، معاون معدنی و صنایع معدنی وزیر، رییس خانه معدن ایران و جمعی از مدیران بخش خصوصی سخن می گفت، تصریح کرد: عمده معادن کوچک در مناطق کم برخوردار واقع شده اند این در حالی است که پتاتسیل بالایی برای توسعه و اشتغال دارند.

 

پیگیر معادن کوچک بوده ایم

وی با یادآوری اینکه از مدت ها پیش برنامه ایجاد رونق در معادن را پیگیری می کردیم افزود: با توجه به همکاری دولت و مجلس در تصویب و تخصیص 10درصد از 1.5 میلیارد دلار سرمایه برای حمایت از اشتغال در مناطق محروم، فضای مناسبی برای احیا و توسعه معادن کوچک فراهم شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: در معادن کوچک مسائلی همچون فناوری و ایمنی مغفول مانده و نیاز به احیا و توسعه دارند که خوشبختانه اکنون با همکاری بخش خصوصی فضای رفع این مسائل فراهم شده است.

وی از اهمیت توسعه فعالیت ها برای فرآوری مواد معدنی در این معادن سخن گفت و اظهار داشت: در مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی ایران، موضوع فرآوری مواد معدنی به صورت موبایل، نتیجه بخش بوده و امکان اجرای آن در معادن کوچک آهن و مس فراهم شده است.

کرباسیان افزود: در زمینه فرآوری در معادن کوچک گام های موثری برداشته شد، مرکز تحقیقات کرج در این حوزه فعال است، ‌بنا داریم فناوری های موبایل را در معادن قرار دهیم.

 

همکاری بیمه معدنی

رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری های معدنی گفت: با حمایت از صندوق بیمه سرمایه گذاری های معدنی طرح فعال سازی معادن کوچک به موفقیت می رسد.

در این مراسم ۲ تفاهم نامه همکاری به منظور احیای حدود 500 معدن کوچک و متوسط امضا شد.

یکی از تفاهمنامه ها میان خانه معدن، ایمیدرو، میدکو و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید که نوع مشارکت میدکو در آن ورود در حوزه معادن غیر آهنی است.

همچنین خانه معدن، ایمیدرو، گلگهر و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهمنامه دیگری را منعقد کردند که شرکت گلگهر نیز با هدف تامین مواد اولیه فولادی خود به این طرح ورود می کند.

فعال سازی معادن کوچک و توسعه اشتغال و بهره وری، تجمیع دپوهای موجود و برندسازی محصولات با لحاظ نمودن استانداردهای کنترل کیفی با هدف تامین منابع مالی پایدار معادن، ارتقاء سطح دانش معدنکاری کشور با افزایش آموزش و توسعه میزان تولید در معادن نیمه فعال با تامین بازار مطمئن محصول از جمله اهداف کلان طرح احیای معادن کوچک و متوسط اعلام شده است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده