تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۰۵
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۱۰۶۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

60 درصد معادن کشور فعال است

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر پایه آمارهای این وزارتخانه، 60 درصد از 10 هزار معدن دارای پروانه کشور فعال است و 92 درصد معادن نیز در مقیاس کوچک محسوب می شوند.
60 درصد معادن کشور فعال است

به گزارش می متالز، 'مهدی کرباسیان' شامگاه دوشنبه 16 بهمن 1396 پیش از امضای تفاهمنامه های همکاری احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در این وزارتخانه افزود: بیشتر معادن کشور در مناطق محروم و نیازمند واقع شده است و می تواند اشتغال و توسعه را فراهم سازد.
وی اطمینان داد اشتغالزایی و رونق اقتصادی در مناطقی که معادن کوچک مقیاس فعال شوند، تحقق می یابد و گفت: می توان از بودجه یک میلیارد و 500 میلیون دلاری اشتغالزایی در نقاط محروم، سهم 10 درصدی را به معادن کوچک اختصاص داد.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: اگر از صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی حمایت شود، طرح فعال سازی معادن کوچک به موفقیت می رسد.
وی تجمیع معادن کوچک را در فراهم سازی زیرساخت مورد نیاز آنها مهم دانست و تصریح کرد: توسعه اکتشاف، ارتقای معدنکاری و رشد تولید با همکاری همه فعالان این عرصه اعم از دولت به عنوان پشتیبانی کننده و تشکل های فعال در این عرصه محقق می شود.
کرباسیان خاطرنشان ساخت: بازار پرنوسان بین المللی نیز بر روند بهره برداری از معادن نقش موثری دارد، به گونه ای که امروز رونق و رکود معادن تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد تفاهمنامه های امضا شده در فعال سازی بخش خصوصی در چرخه های تولید مواد معدنی و شتاب بخشی به روند بهره برداری از معادن کوچک نقش موثری داشته باشد.

 عصر دوشنبه 16 بهمن 1396 تفاهمنامه های فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس بین معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و خانه معدن ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

عناوین برگزیده