تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۲۸
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۰۶۹۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

کارگران کیان تایر برای چندمین بار مقابل وزارت صنعت تجمع کردند

می متالز - کارگران کیان تایر در اعتراض به افت شدید تولید و نگرانی‌ها نسبت به از دست رفتن اشتغال این کارخانه برای چندمین بار مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت دست به تجمع زدند.
کارگران کیان تایر برای چندمین بار مقابل وزارت صنعت تجمع کردند

به گزارش می متالز، در این تجمع اعتراضی که با حضور حدود 300 نفر از کارگران کیان تایر برگزار شد، شعارهایی در اعتراض به سوءمدیریت این کارخانه و در راستای حفظ تولید و اشتغال آن داده می‌شد.

یکی از کارگران معترض گفت: کیان تایر به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون با مشکل گردش مالی، نقدینگی، تامین مواد اولیه و افت شدید تولید روبرو است.

وی ادامه داد: تولید کارخانه از 50 تن در روز به 20 تن رسیده و علی رغم اینکه در 9  ماهه اخیر و تشدید بحران تولید، حقوق کارکنان پرداخت شده است اما ما نگران دریافت عیدی و مطالبات پایان سال خود هستیم.

این کارگر کیان تایر افزود: در رابطه با بحران تولید کارخانه به تمام وزارتخانه‌ها و مسئولان مربوطه نامه نوشته‌ایم اما ترتیب اثری به آنها داده نشده است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است برخی کارگران در این تجمع پلکاردهایی با عنوان «پیام ولی امر مسلمین؛ اشتغال و تولید ملی » در دست داشتند. همچنین شعارهای «الله اکبر»، «بازار اشتغاله؛ کیان تایر بیکاره» و «یا امام زمان رحمی به ما کن» سر داده می‌شد.

ساماندهی کارخانجات کیان تایر در سال‌های اخیر به کارگروه حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شده بود. بر این اساس به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین مشکل این کارخانه آن است که تکلیف مالکیت شرکت مشخص نیست و مشخص نیست که آیا لاستیک البرز و مالکان آن، صلاحیت مالکیت شرکت کیان‌تایر را دارند یا خیر؟ شرکت با این وضعیت حدود 10 سال است که توسط هیئت حمایت از صنایع اداره می‌شود و تغییر خاصی نیز در فناوری تولید تایرها و یا بروزرسانی خطوط تولید آن ایجاد نشده است. در نتیجه همچنان خطوط قدیمی تولید در این کارخانه به کار گرفته می‌شوند. به همین دلیل، حدود دو‍ سوم ظرفیت اسمی شرکت بلااستفاده مانده است.

عناوین برگزیده