تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۰۹
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۰۶۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر اقتصاد:

تجارت خارجی ۱۰ ماهه کشور به ۸۰ میلیارد دلار رسید

می متالز - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی حجم تجارت خارجی در ۱۰ ماهه ابتدای امسال را ۸۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ۳۷ میلیارد دلار از این میزان صادرات و بیش از ۴۲ میلیارد دلار واردات بوده است.
تجارت خارجی ۱۰ ماهه کشور به ۸۰ میلیارد دلار رسید

به گزارش می متالز، فرود عسگری در حاشیه افتتاح پیشرفته‌ترین دستگاه ایکس‌ری پرسرعت کامیونی کشور در گمرک شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم صادرات کشور در دوره مورد بررسی ۱.۷ درصد و حجم واردات نیز ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین استان هرمزگان ۳۰ درصد کل حجم تجارت خارجی کشور را در اختیار دارد و در ۱۰ ماهه اول امسال گمرکات این استان ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشتند که ۶۰ درصد کل درآمد گمرک است.

رییس کل گمرک با بیان اینکه به زودی یک دستگاه ایکس‌ری موبایلی نیز در گمرک شهید رجایی مستقر خواهد شد، افزود: محور برنامه‌های گمرک در بخش تجارت خارجی در هرمزگان رقم می‌خورد.

عسگری ادامه داد: برای تولید ۵ دستگاه ایکس ری با وزارت دفاع قرارداد داریم که دو دستگاه در گمرک بازرگان در حال آزمایش است و در فروردین سال آینده نصب می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای نصب ایکس‌ری موبایلی در گمرک‌های اینچه برون، باشماق و دو دستگاه در سیستان و بلوچستان از طریق فاینانس چین و یک دستگاه در سرخس خبر داد.

عناوین برگزیده