تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۰۸
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۱۰۶۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود 14 شرکت بنیاد مستضعفان به بورس

می متالز - معاون امور هماهنگی، مجامع و مالکیت سهام بنیاد مستضعفان با بیان اینکه به زودی ۱۴ شرکت زیرمجموعه شرکت بنیاد مستضعفان وارد بورس می‌شوند، گفت: این آمادگی را داریم که سالانه ۱۰ تا ۲۰ شرکت زیرمجموعه بنیاد را وارد بازار سرمایه کنیم.
ورود 14 شرکت بنیاد مستضعفان به بورس

به گزارش می متالز، روز گذشته نشست خبری تحت عنوان  رونمایی از سامانه معاملاتی بر خط شرکت کارگزاری بورس بهگزین با حضور معاون امور هماهنگی، مجامع، مالکیت سهام بنیاد مستضعفان " رحمت الله صادقیان" و "محمد روشن پور" مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس بهگزین  و "مهرداد رجبی" مدیر عامل شرکت داده پردازی سینا در سازمان بنیاد مستضعفان برگزار شد.

معاون امور هماهنگی، مجامع، مالکیت سهام بنیاد مستضعفان در ابتدا با توضیحات مختصری در رابطه با فعالیت های بنیاد مستضعفان که به سه حوزه فرهنگی، فعالیت‌های اجتماعی (شرکت بنیاد علوی) و فرهنگی (موزه‌ها و تاریخ مطالعات معاصر) تقسیم می‌شود، اشاره کرده و گفت: 11 هلدینگ در این سه حوزه فعالیت دارد که در حوزه اقتصادی دارای 185 شرکت است که یکی از شرکت های فعال در این حوزه، شرکت مالی و سرمایه گذاری بنیاد است و در شرکت سینا ساماندهی شده است.

صادقیان افزود: در برنامه میان‌مدت پنجم بنیاد مستضعفان تاکید ویژه‌ای بر روی توسعه بازار‌ها به ویژه تامین منابع با ابزارهای نوین شده است و برنامه‌های ویژه‌ای در این راستا داریم. از این رو علاقه‌مندیم در بحث فناوری‌های نوین مالی که جزو استراتژی‌های بنیاد محسوب می‌شود، گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به حمایت های سازمان مستضعفین از استارتاپ ها، ادامه داد: حوزه حمایت از شرکت های  استارتاپ در حوزه ملی سرمایه گذاری سینا به عنوان پشتوانه مالی خوبی برای آنها محسوب می شود.

صادقیان در خصوص تاسیس صندوق های تامین سرمایه داخلی، تصریح کرد: به زودی این صندوق ایجاد می‌شود و در حال حاضر شرکای این صندوق را انتخاب کرده‌ایم. همچنین ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خارجی را در لندن در دستور کار است. این هم اقدام مثبتی در بازار سرمایه محسوب می‌شود.

معاون امور هماهنگی، مجامع، مالکیت سهام بنیاد مستضعفان با تاکید بر نقش بازار سرمایه اظهار داشت: از 185 شرکت زیر مجموعه شرکت مستضعفان در حال حاضر 28 شرکت در بورس فعال هستند که از مهمترین مزیت حضور شرکت ها در بورس بحث شفافیت مالی و قرار گرفتن اطلاعات در اختیار عموم است.

وی در ادامه با اشاره به استراتژی سه ضلعی بنیاد مستضعفان بیان کرد: بنیاد مستضعفان به عنوان مجموعه ای که فعالیت اقتصادی انجام می دهد، باید از شفافیت، نظم مالی و به دنبال آن از اعتماد اجتماعی برخوردار باشد.

صادقیان با تاکید بر اینکه سالانه 10 الی 20 شرکت زیر مجموعه بنیاد مستضعفان باید وارد بورس شود، خاطر نشان کرد: اطلاعاتی برای تک تک شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان که وارد بورس شده‌اند را دریافت کرده‌ایم و این اطلاعات در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. تاکنون 6 شرکت وارد بورس شده است، مانند: شرکت هتل کوثر اصفهان، زاگرس شهرکرد، فولاد کاوه جنوبی کیش از جمله این شرکت ها هستند که این شش شرکت از بهترین عرضه های بورس در یک سال گذشته بوده است و هر کدام از این شرکت ها کمتر از 30 میلیارد تومان سوددهی نداشته اند.

در ادامه این مراسم "مهرداد رجبی" مدیر عامل شرکت داده پردازی سینا به روند صعودی معاملات بر خط بورس تاکید کرد و گفت: تا سال 96 میزان حجم معاملات الکترونیکی در بورس 290 هزار میلیارد ریال بود که هر سال رشد 10 درصدی در حجم معاملات پیش بینی می شود که با این روند پیش بینی، حجم معاملات الکترونیکی تا سال 1400 به 423 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

در پایان این مراسم "محمد روشن پور" مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس بهگزین، در پایان نشست با تاکید بر وجود رقابت بین شرکت‌های کارگزاری، فناوری اطلاعات را مهمترین مزیت رقابتی برشمرد و افزود: سامانه معاملات بر خط "سینا تریدر" دارای مزیت های تنوع ابزارهای معاملاتی،  امکان ارسال معاملات شرطی، ارائه جامع اطلاعات تکنیکی و بنیادی با کمک وب سایت ره آورد 365، باشگاه مشتریان و فرایند افتتاح حساب است.

عناوین برگزیده