تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۲۱
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۱۰۵۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس:

شرکت مس؛ الگوی اقتصاد مقاومتی

می متالز - «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره‌برداری از 3500 میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس گفت: سرمایه‌گذاری شرکت مس تا پایان دولت دوازدهم به 16هزار میلیارد تومان می‌رسد و این شرکت یکی از بهترین الگوهای اقتصاد مقاومتی در کشور است.
شرکت مس؛ الگوی اقتصاد مقاومتی

به گزارش می متالز، «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که هم‌اکنون حدود 20هزار نفر به‌صورت مستقیم در شرکت ملی مس مشغول به‌کارند، گفت: شرکت مس قبل از برجام جزو مجموعه شرکت‌های در تحریم کامل بود که این موضوع، وضعیت شرکت را بسیار حاد کرده بود و دارای بدهی‌های بسیاری بود.
وی افزود: درحالی‌که شرکت مس با 3662 میلیارد تومان بدهی روند اضمحلال را طی می‌کرد، اما امروز این شرکت به مجموعه‌ای بدون یک ریال بدهی به سیستم بانکی تبدیل شده که این اتفاق در سایه برجام روی داده است.
شریعتمداری درباره سیاست‌های محیط‌زیستی شرکت مس گفت: طرح‌های مهم زیست‌محیطی شرکت مس مورد تأیید مجامع بین‌المللی است و در سال‌های نه‌چندان دور، این صنعت، به صنعتی پاک و سبز تبدیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: این شرکت با اجرای 14 پروژه در حوزه افزایش بهره‌وری و بازیافت آب، از حیث جایگاه به جمع 15 شرکت برتر دنیا در حوزه بهره‌وری آب ‌رسیده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که شرکت مس در حوزه‌های دیگر به‌ویژه قیمت تمام‌شده محصولاتش اقدامات خوبی انجام داده است، اظهار داشت: شرکت مس در بهره‌وری از شرکت‌های مثال‌زدنی است، به‌طوری‌که قیمت تمام‌شده مس محتوی را از 3515 دلار به 2440 دلار و مس کاتد را نیز از 5198 دلار در هر تن به 3900 دلار کاهش داده است.
شریعتمداری در  پایان با اعلام این‌که در استان کرمان در این مجموعه 4200 میلیارد تومان پروژه در این دولت سرمایه‌گذاری مستقیم شده است که 3500 میلیارد تومان آن در این سفر افتتاح می‌شود، گفت: در کل کشور تا پایان این دولت در شرکت ملی صنایع مس ایران 16هزار میلیارد و 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت که نقش مهمی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده