تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۳۴
بازدید: ۶۲۰
کد خبر: ۱۰۵۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بدترین روز وال استریت

می متالز - شبکه تلویزیونی سی ان ان در پی کاهش بی‌سابقه شاخص سهام بورس در آمریکا گزارش داد: وال استریت بدترین روز را در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تجربه کرد.
بدترین روز وال استریت

به گزارش می متالز، سی ان ان در پی سقوط شاخص سهام بورس وال استریت'داو جونز' (Dow Jones) نیویورک گزارش داد: جای شگفتی دارد درحالی که از لحاظ اقتصادی با کاهش بیکاری و افزایش دستمزدها در ماه ژانویه مواجه بودیم، اما بازارها (بورس) برعکس عمل کردند.
سی ان ان با اشاره به تازه ترین افت شاخص سهام؛ کاهش 2.54(دو و پنجاه و چهار صدم) درصدی شاخص بورس داو جونز وکاهش 665.75 (ششصدو شصت و پنج و هفتادو پنج صدم) واحدی و رسیدن به رقم 25هزار و 521 در اواخر روز گذشته (جمعه) آنرا از سال 2008 میلادی بدین سو بی سابقه خواند.
'کلار سباستین' (Clare Sebastian) خبرنگار بازار بورس این شبکه خبری درباره کاهش شاخص سهام بورس در نیویورک گفت: کاهش این میزان از شاخص بورس ازسال 2008 میلادی که آغاز بحران مالی در آن سال به دنبال داشت، تاکنون بی سابقه بوده و وال استریت یکی از بدترین روزهای خود در دوران ریاست جمهوری ترامپ را تجربه می کند.
سی ان ان افزود: بیم افزایش تورم می رود و اینکه بانک مرکزی ناگزیر به افزایش نرخ بهره سریعتر از آنچه انتظار می‌رفت، شود.
بنابر گزارش‌ها از ماه ژوئیه سال 2016 میلادی و سقوط این شاخص پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این اولین بار است که شاخص داو جونز بیش از 500 واحد سقوط می کند.
عصر جمعه همچنین شاخص «اس اند پی 500»، شامل 500 شرکت بزرگ در بازار بورس نیویورک و نزدک، حدود 2.1درصد افت کرد و شاخص نزدک کامپوزیت نیز 1.96 درصد کاهش نشان داد.
این بزرگترین سقوط یک روزه شاخص اس ان پی 500 از ماه سپتامبر سال 2016 و شاخص نزدیک از آگوست سال 2017 به این سو است.
سقوط شاخص بازارهای بورس آمریکا در حالی است که آمارها نشان می دهند در ماه جاری میلادی 200 هزار شغل در اقتصاد این کشور ایجاد شده است.
کارشناسان این واکنش بازار اوراق قرضه آمریکا را با افزایش حقوق مرتبط می دانند. برخی نیز این موضوع را به احتمال افزایش نرخ پیشنهادی بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) ربط می دهند.

عناوین برگزیده