تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۰۵۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد

مشوق‌های سرمایه گذاری در ایران وجود ندارد

می متالز - بهای سنگین مواد اولیه، طول دوره تولید، عرضه محصول و زمان لازم جهت واریز و برگشت بهای محصولات همگی از عوامل تاثیرگذار بر نیاز تولیدکننده فولاد به نقدینگی است. با این همه عمده درآمد واحدهای تولید فولاد در بهترین شرایط سوددهی آنچنان چشمگیر نیست.
مشوق‌های سرمایه گذاری در ایران وجود ندارد

به گزارش می متالز، در همین رابطه رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد با بیان این که ثباتی به لحاظ شرایط سیاسی و اقتصادی در کشور وجود ندارد افزود: در شرایطی که امیدی به آینده وجود ندارد در نتیجه سرمایه گذاران در حوزه داخلی و خارجی تمایلی به سرمایه گذاری در حوزه فولاد ندارند.

این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد، بی ثباتی بازارهای اقتصادی ایران از جمله ارز و سیستم بانکی را موجب فرار سرمایه گذاران در بازارهای مهمی نظیر فولاد عنوان کرد و افزود: به دلیل شرایط اقتصادی موجود پیش بینی ها در خصوص تخصیص سرمایه گذاری تا کنون محقق نشده است. مقرر شده بود طی پنج سال میانگین یک هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه صنعت انجام شود. این در حالیست که طی یک سال گذشته توانستیم تنها ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه صنعت کشور جذب کنیم.

شهرستانی، در بخش دیگری از اظهارات با انتقاد از سیاست های حمایتی دولت از تولید کنندگان فولاد اظهار داشت: دولت با صفر کردن تعرفه در این صنعت زمینه ورشکستگی تولید کنندگان فولاد را فراهم می کند. در این شرایط سرمایه گذاران نیز تمایلی به سرمایه گذاری در این صنعت ندارند.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد، در ادامه با بیان این که مشوق های سرمایه گذاری در بازار فولاد وجود ندارد ادامه داد: در حال حاضر کشورهای توسعه یافته برای سرمایه گذاران شرایط و تسهیلات وی‍ژه در نظر می گیرند اما متاسفانه در کشور ما تمام مشوق های سرمایه گذاری از سرمایه گذاران گرفته می شود.

شهرستانی، ادامه داد: هم اکنون با وجود اینکه ۱۱ درصد معادن مهم دنیا در ایران قرار دارد اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت از سرمایه گذاران شرایط بهره برداری از این معادن وجود ندارد.

عناوین برگزیده