تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۱۰۵۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
علی گلشن، معاون خرید شرکت فولاد هرمزگان:

تا پایان سال جاری 1 میلیون و 400 هزار تن تختال فولادی تولید می‌کنیم

می متالز - علی گلشن، معاون خرید شرکت فولاد هرمزگان از ثبت رکورد تولید 1 میلیون و 400 هزار تن اسلب تا پایان سال جاری در این واحد و برنامه افزایش تولید این شرکت در سال 97 خبر داد.
تا پایان سال جاری 1 میلیون و 400 هزار تن تختال فولادی تولید می‌کنیم

به گزارش می متالز، گلشن از اجرای برنامه‌‌ تعمیرات در شرکت فولاد هرمزگان از اواخر بهمن به‌ مدت 2 هفته خبر داد و تاکید کرد: مدول‌های احیا برای اجرای تعمیرات، حدود 2 هفته فعالیت نخواهند داشت. با اجرای این اقدامات، مدول‌ها سرحال می‌شوند و در ادامه می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد. امید است که با اجرای این شادان‌سازی، به رکوردهای جدیدی در تولید دست یابیم. علاوه بر این در ناحیه فولادسازی، جرثقیل جدید 80 تنی نصب خواهد شد. با اجرای اقدامات یاد شده، انتظار می‌رود، تولید تا پایان سال جاری به رکورد یک میلیون و 400 هزار تن برسد. به‌علاوه مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، تولید در سال 97، از مرز یک میلیون و 500 هزار تن عبور می‌کند.

معاون خرید شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد: تمهیدات لازم برای تامین انرژی، قطعات یدکی و... اندیشیده شده است تا مانعی در مسیر تولید ایجاد نشود؛ به‌علاوه قراردادها نیز به روز شده‌اند. با این وجود احتمال می‌رود در سال آتی با کمبود آهن اسفنجی مواجه شویم؛ چراکه هنوز زنجیره فولاد کشور همگون نیست.

وی افزود: فولاد هرمزگان، ماه گذشته رکورد تولید 130 هزار تن در ماه را ثبت کرد. در حال حاضر نیز توان تولید بیش از این رقم ثبت شده را دارد؛ اما آهن اسفنجی موردنیاز آن را ندارد. این کمبود در حالی است که این محصول از کشور صادر می‌شود. بنابراین از ارگان‌های مربوطه انتظار می‌رود تا زمانی که نیاز داخلی وجود دارد، جلوی صادرات را بگیرند.

علی گلشن در ادامه افزود: خوشبختانه در سال جاری، این شرکت از ضرر خارج و به مرحله سوددهی وارد شد. چندین پارامتر در کسب این موفقیت اثرگذار بودند. از جمله این پارامترها می‌توان به کنترل هزینه‌های تمام شده و بازنگری در قراردادها، همکاری با فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های تابعه آن و همچنین یکپارچه کردن خریدها اشاره کرد. این‌دست اقدامات نیز، تاثیر بسزایی در کسب سود بیشتر برای این شرکت داشت. همچنین باید خاطرنشان ساخت که مواردی چون افزایش قیمت‌های جهانی فولاد نیز، مزید بر علت کسب سود بیشتر بودند. درواقع با توجه به موارد یاد شده، زیان‌های انباشته در سال‌های گذشته جبران شدند و انتظار می‌رود سود قابل توجهی در سال جاری نصیب سهامداران این شرکت شود.

عناوین برگزیده