تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۶۸۴
کد خبر: ۱۰۴۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز مرحله تکمیلی پرداخت سود سهام عدالت از امروز

می متالز - پوری حسینی از آغاز مرحله تکمیلی پرداخت سود سهام عدالت، اصلاح و تکمیل مراحل پرداخت سود آن خبر داد و گفت: از پنج شنبه 12 بهمن ماه پرداخت مابقی سود مشمولین سهام عدالت سال 95 به حساب آنها آغاز خواهد شد و تا پایان اسفند ماه تسویه خواهد شد.
آغاز مرحله تکمیلی پرداخت سود سهام عدالت از امروز

روز گذشته نشست خبری در سازمان خصوصی سازی پیرامون جزئیات مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت با حضور "علی اشرف عبدالله پوری حسینی "معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به گروه‌های مشمولین سود این سهام افزود: به جز چهار گروه کارمندان، بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی و ساختمانی، روستاییان و عشایری که تحت پوسش کمیته امداد نیستند و کسانی که قبلا تحت پوشش کمیته امداد بودند، اما اکنون  مددجو هستند، چهار گروهی به شمار می آیند که در دهه فجر، سود آنها پرداخت نمی شود. اما  ما بقی گروه‌ها مانند: ایثارگران، زنان سرپرست خانوار و دختران مجرد، خدام مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، بیماران خاص، مددجویان موسسات خیریه، فعالان قرآنی، قالیبافان، زندانیان آزاد شده و تحت حمایت و تاکسیرانان، از جمله گروههایی هستند که در دهه فجر، باقیمانده سود سهام عدالت آنها پرداخت می شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در رابطه با مشمولان مددجو کمیته امداد و بهزیستی تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سهام یک میلیون تومان را به صورت کامل در اختیار دارند و از سود کامل ۱۵۰ هزار تومانی برخوردارند.

وی در ادامه افزود: در این مرحله، سود ۲۲ درصد مشمولان با مبلغی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسویه می شود و ۸۷ درصد مشمولان باقی می مانند؛ البته در مرحله نخست توزیع سود، هزار میلیارد تومان بین مشمولان توزیع شد.

پوری حسینی با تاکید بر اینکه از زمان آغاز توزیع سود حدود ۲ میلیون نفر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند و هنوز ۱۲ میلیون نفر باقی مانده‌اند، افزود: افرادی که سهام عدالت دارند ولی شماره شبا خود را وارد نکرده اند، باید تعیین تکلیف شوند. هنوز تصمیم گیری در این زمینه زود است و باید سود سال مالی ۹۵ به صورت کامل به همه داده شود، بنابراین افراد امیدوار شوند؛ این در حالی است که در دو هفته گذشته، دو میلیون نفر از ۱۶ میلیون نفر افرادی که شماره شبا نداده اند، شماره خود را اعلام کرده اند. اما عده ای شاید

می‌خواهند از سهام عدالت انصراف دهند، چرا که مخاطب این سهام، کمیته امداد و بهزیستی بوده‌اند که نمی خواهند سود دریافت کنند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به واگذاری سهام بانک‌ها اظهار کرد: اگر مجامع بانکها برگزار شود، قیمت‌های ما باطل می شود و باید قیمت‌های جدید اعلام کنیم، از آبان ماه به بعد صورتهای حسابرسی شده و کارشناسی شده را در هیات واگذاری مصوب می کنیم؛ البته این امر امسال به دلیل تغییر دو عضو وزیر در هیات واگذاری، با تاخیر صورت گرفت.

رئیس سازمان خصوصی سازی در رابطه با واگذاری شرکت‌های بیمه گفت: ما برای شرکتهای بورسی، اقدام به کارشناسی نکرده و آیین نامه صراحت دارد که با قیمت نماد معاملاتی قیمت‌گذاری صورت گیرد؛ بنابراین هر سه شرکت بیمه نیز بر این اساس قیمت گذاری می شود. یعنی ملاک اصلی، قیمت تابلوی بورس است؛ اما امتیاز خاصی برای این سهم قائل نیستیم، البته درصدی هم به قیمت تابلو اضافه کرده ایم. وی در خصوص فروش سهام ایران خودرو در بورس گفت: این موضوع ربطی به سازمان خصوصی سازی ندارد؛ اما اگر قرار باشد که سهام به صورت بلوکی عرضه شود، باید اهلیت مالی و غیرمالی متقاضیان ارزیابی شود؛ به این معنا که به ترن اور، بدهی بانکی و مواردی از این دست باید رسیدگی شود؛ بنابراین اگر برخورد چک لیستی صورت گیرد، مشکلی ندارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص مدیریت سهام عدالت و آزادسازی خرید و فروش آن نیز گفت: الان ۴۹ میلیون نفر از مردم می دانند که چقدر سهام دارند و سود سال ۹۵ آنها نیز پرداخت شده است، این یک اقدام بزرگ است؛ اما بخشی از کار می ماند که ورقه سهام در اختیار مشمولان قرار داده شود که وقتی ورقه سهام داشته باشند، امکان خرید و فروش نیز وجود خواهد داشت.

عناوین برگزیده