تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۱۰۴۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل امیر کبیرکاشان مطرح کرد:

ساختار مالکیت فعلی در معادن و کارخانجات فولاد کشور باید اصلاح شود

می متالز - در شرایط فعلی و با توجه به سوددهی حلقه های زنجیره، فولادسازی موفق است که از زنجیره کامل تولید برخوردار باشد و برای تحقق این الزام در صنعت فولاد باید ساختار مالکیت فعلی در معادن و کارخانجات فولاد کشور اصلاح شود.
ساختار مالکیت فعلی در معادن و کارخانجات فولاد کشور باید اصلاح شود

به گزارش می متالز، عزیز قنواتی، مدیرعامل فولاد امیرکبیر کاشان گفت: یک تولیدکننده فولاد زمانی می تواند به درستی حرکت کند که تمام زنجیره فولاد را در اختیار داشته باشد و معدن دار هم باشد.

وی افزود: در مقایسه سوددهی در بخش معادن با فولادسازی می بینیم که سود در معادن حدود ۵۰ درصد است اما در تولید نهایی در فولادسازی این سوددهی به ۵ درصد می رسد؛ بنابراین فولادسازی موفق است که از زنجیره کامل تولید برخوردار باشد.

قنواتی ادمه داد: برای تحقق این الزام در صنعت فولاد باید ساختار مالکیت فعلی در معادن و کارخانجات فولاد کشور اصلاح شود به گونه ای که یا معدنداران شریک فولادسازان شوند یا اینکه بخشی از سهام خود را به فولادسازان بفروشند تا قدرت رقابتی فولاد کشور در سطح بین المللی افزایش یابد. مانع اصلی اینجاست که به دلیل تفاوت قابل توجه سودآوری در معدن با فولاد، معدنداران با این رویکرد مخالفند و نیاز هست که دولت در این زمینه ورود کند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده