تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۱۰۴۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خواستار شد

دستور ویژه برای بیماران صعب‌العلاج بازنشسته فولاد / 4 هزار نفر بیمار صعب‌العلاج بازنشسته فولاد داریم

می متالز - نمیانده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازنشستگان فولاد گفت: وضع جسمی بازنشستگان فولاد و زغال به دلیل اینکه سال‌ها در معدن کار کرده‌اند، خوب نیست، 4 هزار نفر بیمار صعب‌العلاج بازنشسته فولاد داریم که باید به آنها رسیدگی شود.
دستور ویژه برای بیماران صعب‌العلاج بازنشسته فولاد / 4 هزار نفر بیمار صعب‌العلاج بازنشسته فولاد داریم

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری فارس از راور، محمدمهدی زاهدی ظهر دیروز 12 بهمن 1396 در جلسه شورای اداری شهرستان راور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: شهرستان راور را چند سال قبل از مناطق محروم خارج کردند، اما شاخص‌ها نشان می‌دهد که این شهرستان در محرومیت است و آمار بیکاری بالا و مسائل جنبی این موضوع را نشان می‌دهد که باید کمک کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: محور کرمان - راور - دیهوک یک راه استراتژیک برای کشور است، بخشی از زیرساخت‌های آن کامل شده اما 80 میلیارد تومان پول طلب پیمانکار است که با پرداخت بدهی آنان به‌سرعت سر کار برمی‌گردند.

زاهدی با اشاره به اینکه 5 هزار نفر قالیباف در منطقه راور داریم، تصریح کرد: باید سهم بیمه قالیبافی افزایش یابد و انتظار به حقی است، راور قطب تولید قالی در کشور است که به اسم قالی کرمان شناخته می‌شود و انتظار است که بیمه آنها درست شود.

نمایده مردم کرمان و راور در مجاس گفت: برای به کارگیری نیرو در راور بر بومی‌های منطقه تأکید داریم و تا جای ممکن این کار دنبال شود، بافت فرسوده زیادی در شهرستان راور داریم باید بازسازی شوند.

وی با اشاره به وضعیت بازنشستگان فولاد گفت: وضع جسمی بازنشستگان فولاد و زغال به دلیل اینکه سال‌ها در معدن کار کرده‌اند، خوب نیست، 4 هزار نفر بیمار صعب‌العلاج بازنشسته فولاد داریم که باید به آنها رسیدگی شود.

زاهدی ادامه داد: روزگاری چرخه اقتصادی کشور را این کارگران معادن راه انداختند و امروز باید دستور ویژه برای بیماران صعب العلاج بازنشسته فولاد بدهیم.

وی با اشاره به مشکلات سد قدرونی ابراز داشت: کارگران آن سه سال است که حقشان خورده شده است، سد زده شده اما کانال انتقال آب به راور زده نشده است و در کنار آن باید موضوع تصفیه‌خانه هم در نظر گرفته شود.

عناوین برگزیده