تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۱۰۴۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد مصرف ورق‌های آلومینیومی در صنعت خودروسازی آمریکا

می متالز - ظرفیت تولید ورق‌های آلومینیومی مورد استفاده در صنعت خودروسازی در ایالات متحده، همگام با پیش‌بینی‌ها در حال افزایش است. هر چند که انتظار می‌رود که رشد مصرف آلومینیوم در صنعت خودروسازی این کشور در سال‌های آتی نسبت به چند سال گذشته تا حدی کاهش یابد، اما پیش‌بینی‌ها تماما حاکی از روند رو به رشد مصرف در این صنعت است.
رشد مصرف ورق‌های آلومینیومی در صنعت خودروسازی آمریکا

به گزارش می متالز، در ایالات متحده، سهم قابل توجهی از ورق‌های آلیاژی آلومینیوم به مصرف صنعت خودروسازی برای ساخت قطعات بدنه خودرو می‌رسد. گفتنی است که بخش قابل توجهی از بازار تولید ورق‌های آلومینیومی در این کشور در اختیار شرکت نوولیس (Novelis) قرار دارد. این شرکت به‌تازگی اعلام کرد که برای احداث واحد نورد جدیدی از آلومینیوم در ایالت کنتاکی آمریکا، حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. با وجود چنین سرمایه‌گذاری‌هایی، انتظار نمی‌رود که از شدت رشد تقاضای ورق‌های آلومینیومی، خصوصا در بازار ایالات متحده، حداقل در میان‌مدت کاسته شود. گفتنی است که بسیاری از تولیدکنندگان خودرو (مصرف‌کنندگان ورق‌های آلومینیومی) درصدد پوشش تقاضای پیش‌بینی شده از خودرو هستند، از این رو پیش‌بینی تقاضای ورق‌های آلومینیومی با درصد بالایی به تحقق خواهد پیوست.

شرکت داکر (Ducker Worldwide LLC) میزان مصرف آلومینیوم به‌طور متوسط در هر دستگاه خودرو که حدود ۳۹۷ پوند (معادل تقریبا ۱۸۰ کیلوگرم) در سال ۲۰۱۵ برآورد شده بود را برای سال ۲۰۲۸ در حدود ۵۶۵ پوند (معادل تقریبا ۲۵۶ کیلوگرم) پیش‌بینی کرده است. از آنجا که این پیش‌بینی براساس کاهش وزن خودروها به‌منظور کاهش مصرف سوخت و متعاقبا کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای انجام شده است، برخی نگرانی‌ها از عدم تغییر قوانین زیست‌محیطی در ایالات متحده با روی کار آمدن دونالد ترامپ، شکل گرفته و احتمال آن می‌رود که این پیش‌بینی محقق نشود. گفتنی است که با روی کار آمدن دونالد ترامپ، توافقات به‌عمل آمده در دوره ریاست جمهوری اوباما برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ملغی اعلام شد؛ چرا که بخش قابل توجهی از انرژی الکتریکی تولید شده در این کشور از سوزاندن زغال‌سنگ که گازهای گلخانه‌ای زیادی را در اتمسفر منتشر می‌سازد، بدست می‌آید.

با این وجود روند سرمایه‌گذاری بسیاری از شرکت‌ها، خصوصا شرکت‌های بزرگ (از جمله نوولیس که پیشتر اشاره شد) در بخش خودرو از بازار مصرف آلومینیوم حاکی از روند رو به رشد آن است. شرکت دیگری که برای احداث واحد نورد آلومینیوم در ایالت کنتاکی آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است، شرکت صنایع بریدی (Braidy Industries) است. این شرکت با سرمایه‌گذاری ۱.۳ میلیارد دلاری واحد جدیدی را از نورد آلومینیوم در نیمه دوم سال جاری (۲۰۱۸) راه‌اندازی خواهد کرد. گفتنی است که بنا به توافقات انجام شده، حدود ۵۰۰ هزار تن از محصولات تولید شده این شرکت، که معادل تقریبا ۱۷۰ درصد ظرفیت تولید سالانه این شرکت است، طی قراردادی برای فروش واگذار می‌شود.

در نمودار، میزان مصرف آلومینیوم در صنعت خودروسازی ایالات متحده طی ۱۰ سال گذشته نشان داده شده است. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود، بعد از سال‌های بحران جهانی اقتصادی ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، که میزان مصرف آلومینیوم در صنعت خودروسازی آمریکا کاهش یافت، پس از آن روند رو به رشدی را طی کرده است. به‌طوری که از مقدار ۱.۳ میلیون تن در سال ۲۰۰۹، با رشد متوسط سالانه ۱۱.۵ درصد، به مقدار ۲.۸ میلیون تن در سال ۲۰۱۶ رسید. هر چند که انتظار می‌رود این میزان از رشد در سال‌های آتی نسبت به چند سال گذشته تا حدی کاهش یابد، اما پیش‌بینی‌ها تماما حاکی از روند رو به رشد مصرف در این صنعت است.

عناوین برگزیده