تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۱۰۳۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

جزو چهار شرکت برتر بورس ایران هستیم

می متالز - احمد مرادعلیزاده - مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران - گفت: در حال حاضر با 8200 میلیارد تومان فروش و یک میلیارد و 250 میلیون دلار صادرات جزو چهار شرکت برتر بورس ایران هستیم.
جزو چهار شرکت برتر بورس ایران هستیم

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم بهره برداری از 3500 میلیارد تومان پروژه شرکت ملی صنایع مس گفت: با همت و تلاش همه همکاران ما در صنعت مس ایران در کرمان و آذربایجان از سال 92 تاکنون توانستیم این میزان سرمایه گذاری را آماده افتتاح کنیم.

وی افزود: علاوه بر آن در سال های 93 و 94  با دو پروژه در استان های کرمان و آذربایجان 300 هزار تن کنسانتره به تولید مس افزوده شده است.

مرادعلیزاده اظهار داشت: کل سرمایه گذاری که شرکت ملی صنایع مس ایران در حال انجام دارد تا پایان سال 99 به حدود 16 هزار و 500 میلیارد تومان می رسد که 14 هزار میلیارد تومان از این رقم در منطقه کرمان و 2 هزار میلیارد تومان در منطقه آذربایجان است.

ایشان تاکید کرد: با همت همکاران طی سنوات آتی تا پایان سال 99 ظرفیت کنونی 290 هزار تن مس محتوا را به 400 هزار تن خواهند رساند.

وی با بیان این مطلب که پروژه های صنعت مس از توازن و پایداری خوبی برخوردار هستند، گفت: با توجه به 3.1 ذخایر مس در ایران رتبه هشتم را داریم. اما با 290 هزار تن، 1.4 تولید را داریم که می تواند با تولید 400 هزار تن مس محتوا رتبه کشور را از شانزدهم به دوازدهم ارتقا دهد به طوری که افزایش این رتبه با اکتشافات نوین با استفاده از تکنولوژی و دانش فنی امنکان پذیر است.

احمد مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: طی سال های 92 تاکنون سه بار افزایش سرمایه در شرکت اتفاق افتاده و با این 3500 میلیارد تومان سرمایه به 6000 میلیارد تومان افزایش یافته است.

در خاتمه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: به همت دولت و رفع تحریم ها، مشکلات شرکت مس برداشته شده و با فروشی که داشتیم نه تنها 3600 میلیارد تومان بدهی خود را به بانک ها بازپرداخت کردیم بلکه در حال حاضر با 8200 میلیارد تومان فروش و یک میلیارد و 250 میلیون دلار صادرات جزو چهار شرکت برتر بورس ایران هستیم. 

شایان ذکر است ارزش سهام مس از 11 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 16 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده