تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۰۳۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو:

وضعیت زیست‌محیطی کارخانجات مس؛ بهتر از گذشته

می متالز - مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در حاشیه بازدید از مجتمع مس سرچشمه با تأکید بر این‌که وضعیت زیست‌محیطی کارخانه‌ها به‌طور نسبی نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده، گفت: قولی که مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درباره بهبود وضعیت زیست‌محیطی دادند، حتماً عملیاتی می‌شود و مشکلات زیست‌محیطی مس سرچشمه حل می‌شود.
وضعیت زیست‌محیطی کارخانجات مس؛ بهتر از گذشته

به گزارش می متالز، کرباسیان با بیان این‌که خوش‌بختانه شرکت ملی صنایع مس ایران با همت کارگران، کارکنان و مدیریت هم‌اکنون ازلحاظ تولید، فروش و سودآوری وضعیت خوبی دارد، اظهار داشت: حوزه مس مانند سایر صنایع معدنی یکی از مصداق‌های اقتصاد مقاومتی است که برای جلوگیری از خام‌فروشی در مس اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: صنعت مس با وجود همه مشکلاتی که داشت، ازجمله بحران قیمت و تحریم قبل از برجام، وضعیت مطلوبی داشته است، به‌طوری‌که ارزش بازار سهام ملی مس از سال 92 که 111 هزار میلیارد بوده به 161 هزار میلیارد ریال در سال جاری رسیده و سود شرکت نیز افزایش‌ یافته است.

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو با تأکید بر این‌که یکی از موفقیت‌های شرکت مس در کنار عملکرد پرسنل و مدیریت آن، ثبات مدیریت و حمایت سهام‌داری است بیان کرد: شرکت مس حداقل سه‌بار افزایش سرمایه داشته است و این باعث شده که شرکت توان و قدرتش را حفظ کند، به‌ویژه این‌که قیمت ارز تغییر کرده است.

کرباسیان، هیأت‌مدیره هماهنگ و در راستای منافع سهام‌داری و مسائل شرکت را یکی دیگر از دلایل موفقیت شرکت مس عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین در نظر گرفتن مسائل توسعه‌ای در شرکت مس موجب شده مدیران شرکت طرح‌های نیمه‌تمام و طرح‌های جدید را شروع کنند و همه این‌ها دست‌به‌دست هم داده تا شرکت مس، شرکتی موفق باشد.
وی ادامه داد: قیمت تمام‌شده کنسانتره مس از سال 92 از 3515 به 2440 تومان در سال جاری کاهش پیداکرده و قیمت تمام‌شده کاتد نیز از 5198 به 3900 تومان کاهش ‌یافته است.
به گفته کرباسیان در حوزه استان کرمان نزدیک به 17هزار نفر به‌طور مستقیم در حوزه شرکت‌های وابسته به مس فعال هستند و اگر این مقدار را در تعداد خانوار ضرب کنیم عدد بزرگی است.
وی افزود: ما معتقد به توسعه و بهره‌وری بالا هستیم و حمایت از همکارانی که در جهت توسعه و ارتقای سطح شرکت مس فعالیت کنند را انجام می‌دهیم.
معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت با مهم خواندن مقوله محیط‌زیست در فعالیت‌‌های صنعتی گفت: بین اشتغال، تولید، توسعه و معاش آنچه مهم است باور به حفظ محیط‌زیست است و در این راستا باید جهت آلودگی هوا حتماً سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با بیان این‌که شرکت مس در حال اجرای پروژه اسید برای کاهش آلودگی هواست، گفت: در هیأت‌مدیره و مجمع مس در کاهش آلایندگی تأکید داشتیم و محدودیت بودجه‌ای نیز برای آن در نظر نگرفتیم ولی برخی از این پروژه‌ها زمان می‌برد؛ چراکه طرح‌های توسعه مس بیشتر نقدی انجام می‌شود، درصورتی‌که در دنیا سرمایه‌گذاری 85درصد با سیستم بانکی و منابع مالی ارزان بین‌المللی انجام می‌شود.
وی تأکید کرد: اگر ازنظر مالی تأمین بیشتری داشتیم حتماً این پروژه‌ها (کارخانه اسید) زودتر به ثمر می‌نشستند.
معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در پایان سخنانش گفت: در زمینه اشتغال، تولید، توسعه و آینده جوانان، باید مردم شریف منطقه حمایت کنند که طرح‌های توسعه مس بتواند بهتر و بیشتر توسعه یابد و موجب آبادانی منطقه شود و مدیریت شرکت نیز هر روز نسبت به ‌روز قبل بحث‌های محیط زیستی را بیشتر مدنظر قرار دهد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده