تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۰۲۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶۷ کشور دنیا به اتاق بازرگانی ابریشم پیوستند

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که با استفاده از ظرفیت‌های جاده ابریشم می‌توان فصل جدیدی از همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان ایران وچین را شاهد بود.
۶۷ کشور دنیا به اتاق بازرگانی ابریشم پیوستند

به گزارش می متالز، غلامحسین شافعی در سومین همایش بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین که امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: صنعت توریسم، سرمایه گذاری در پروژه های حمل و نقل، انرژی، مخابرات و سایر فعالیت های صنعتی از جمله زمینه‌های همکاری ایران و چین است.  

رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: با تلاش و همت چین جاده ابریشم در حال احیاست و تاکنون ۶۷ کشور دنیا به اتاق بازرگانی ابریشم پیوسته‌اند که ایران نایب‌رئیسی این اتاق را بر عهده دارد. 

وی افزود: آنچه تحلیلگران اقتصادی بعد از سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کنند این است که تمرکز اقتصاد در دنیا در مرز چین و هند اتفاق می‌افتد و یکی از زمینه‌های مبادلات تجاری تا آن زمان جاده ابریشم است. چین، ایران و هند می‌توانند تا آن زمان همکاری‌های جدیدی را آغاز کنند.

شافعی درباره همکاری‌های دو کشور در زمینه غذای حلال گفت: موضوع دیگر همکاری‌های مشترک در زمینه غذای حلال است. هر چند تجارت غذای حلال بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار و رقم بسیار بالایی است؛ اما مطمئنا آنچه باعث سرمایه‌گذاری می‌شود فقط مبادلات کالا نیست بلکه باید به همکاری‌های بیشتر هم فکر کرد. امیدواریم این دوستی دیرینه بین دو کشور به سمت تعالی پیش برود. 

رئیس اتاق ایران درباره آخرین وضعیت حساب‌های بانکی ایرانی ها در چین گفت: بر اساس آخرین شنیده‌ها مشکل مسدود شدن حساب‌های افراد حقیقی و حقوقی در چین حل شده است. 

وی افزود: شرکت‌های چینی این امکان را دارند که با استفاده از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی در ایران دست به تولید نشان معتبر بزنند. ایران بزرگترین بازار کالاهای واسطه‌ای در خاورمیانه را در اختیار دارد و به بازار ۴۵۰ میلیون نفری منطقه دسترسی دارد.

عناوین برگزیده