تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۴۳۴
کد خبر: ۱۰۲۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش ظرفیت غیرقانونی تولید آلومینیوم در یکی از بزرگترین مناطق چین

می متالز - تولیدکنندگان آلومینیوم در یکی از بزرگترین مناطق چین، ۸/۲ میلیون تن از ظرفیت تولید آلومینیوم خود را از ماه مارس ۲۰۱۷، کاهش داده‌اند.
کاهش ظرفیت غیرقانونی تولید آلومینیوم در یکی از بزرگترین مناطق چین

به گزارش می متالز، به‌ نقل از وزارت محیط زیست چین، تمام این ظرفیت تولید آلومینیوم یعنی کل ۸/۲ میلیون تن تولید آلومینیوم لغوشده، غیرقانونی بوده است و به همین دلیل دستور به کاهش آن داده شده است. بخشی از این ظرفیت درحال تولید بوده و بخش دیگر درحال احداث است.

منطقة زین‌جیانگ (Xinjiang) یکی از بزرگترین مناطق تولیدکنندة فلز آلومینیوم در چین محسوب می‌شود. این منطقه در مساحتی حدود ۶/۱ میلیون کیلومترمربع واقع شده و یکی از مناطق دسترسی به جادة ابریشم محسوب می‌شود. منطقة زین‌جیانگ غنی از منابع طبیعی و از آن جمله نفت و گاز است. در اواخر قرن ۱۹، منابع طبیعی این منطقه کشف شدند که در آن زمان شامل نمک، سودا، بوراکس، طلا و زغال می‌شد. پس از چندی، نفت و گاز به این مجموعه اضافه شد و ۶۰ درصد از اقتصاد زین‌جیانگ را به خود اختصاص داد. درواقع همان نفت و گاز بالا موجب شده که این منطقه پتانسیل بالایی برای احداث نیروگاه داشته باشد. میزان صادرات زین‌جیانگ در سال ۲۰۰۸، ۳/۱۹ میلیارد دلار و واردات ۹/۲ میلیارد دلار برآورد شده که همگی ازطریق مرز قزاقستان صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه این منطقه در شمال‌غربی چین واقع شده، پتانسیل بالایی برای صادرات‌/واردات دارد. استخراج نفت و گاز در این منطقه از دو نقطة آکسو (Aksu) و کارامای (Karamay) صورت می‌گیرد و خط گازی غربی-شرقی به شانگهای متصل است. منطقة زین‌جیانگ دارای یک پنجم منابع زغال، گاز و نفت چین است و در زمینة سوخت‌های فسیلی، سهم بالایی را در کشور به خود اختصاص داده است.

عناوین برگزیده