تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۱۰۲۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

با مشارکت ایدرو قرارداد تاسیس شرکت سرمایه گذاری در طرح تولید اتیلن اکساید امضا می شود

می متالز - معاون صنایع پیشرفته پروژه های کلان انرژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از انعقاد قرارداد تاسیس شرکت سرمایه گذاری در طرح تولید اتیلن اکساید امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
با مشارکت ایدرو قرارداد تاسیس شرکت سرمایه گذاری در طرح تولید اتیلن اکساید امضا می شود

به گزارش می متالز، «فرداد دلیری» افزود: هدف از اجرای این طرح به عنوان فاز نخست طرح GTO پلاس، تولید اتیلن اکساید به عنوان محصول میانی و اتو اکسیلات ها و انتانول آمین به عنوان محصولات نهایی از ماده اولیه اتیلن است.

با ساخت واحد GTO پلاس به عنوان نخستین واحد GTO که منجر به تولید محصولات استراتژیک پلی ال، MPG، اتوکسیلات ها، گلایکل اتر و اتانول آمین می شود، گام بزرگی در راستای اعتلای صنعت پتروشیمی کشور برداشته خواهد شد و نیاز کشور به واردات این محصولات را مرتفع خواهد کرد.

دلیری خاطرنشان کرد: این طرح با ظرفیت سالیانه ۶۰ هزار تن اتیلن اکساید، ۶۰هزار تن اتو اکساید و ‌۳۰ هزار تن اتانول آمین در منطقه ویژه ماهشهر اجرایی می شود.

به گفته این مقام مسئول، دوره اجرای طرح سه ساله خواهد بود و شرکت های سرمایه گذار در آن علاوه بر ایدرو، ‌گروه «توسعه کیمیاگران امروز»، شرکت «ظریفان» و شرکت مهندسی «ناموران» هستند.

عناوین برگزیده