تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۱۰۱۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تاکید کرد:

دولت فکری به حال ظرفیت خالی تولیدکنندگان مقاطع فولادی کند

می متالز - باید به طور عاجل برای خروج ساخت و ساز از رکود چاره ای اندیشیده شود چرا که در غیر این صورت طرح های فولادی آماده بهره برداری، در همان شرایط نگه داشته می شوند تا زمان لازم برای بهره برداری فرا برسد و با این رویه تحقق هدف 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 امکان پذیر نخواهد بود.
دولت فکری به حال ظرفیت خالی تولیدکنندگان مقاطع فولادی کند

به گزارش می متالز، سید رضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به نتایج پایش طرح جامع فولاد اشاره کرد: بر اساس آخرین نتایج جلسات این کارگروه، تا سال آینده بیش از ۵ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش کشور اضافه می شود که این مسئله اهمیت توجه ویژه دولت به ارائه مشوق های صادراتی و همچنین رونق ساخت و ساز برای افزایش تقاضای فولاد در بازار داخل را مضاعف می کند.

وی با تاکید بر وجود تعادل در بازار شمش اظهار داشت: در شرایط فعلی عرضه و تقاضای شمش در تعادل قرار دارد و اگر فکری به حال تقاضای مقاطع فولادی ساختمانی در کشور نشود، واحدهای جدیدی که به بهره برداری خواهند رسید، با حداقل ظرفیت فعال خواهند شد و یا در صورت تولید متناسب با ظرفیت، سهم بازار سایرین را تصاحب کرده و مازاد عرضه را تشدید خواهند کرد که نتیجه آن رقابت های منفی بین واحدهای ذوب و ضرر و زیان آنها خواهد بود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تاکید کرد: بنابراین بسیار ضروری است که دولت با ارائه مشوق های صادراتی موثر و به موقع، زمینه صادرات بیشتر شمش فولادی را فراهم کند تا تعادل بازار شمش به هم نخورد. همچنین باید به طور عاجل برای خروج ساخت و ساز از رکود چاره ای اندیشیده شود چرا که در غیر این صورت سرمایه گذاران طرح های فولادی آماده بهره برداری، ترجیح می دهند طرح را در همان پیشرفت بالای ۸۰ و ۹۰ درصد نگه دارند تا زمان لازم برای بهره برداری فرا برسد که با این رویه تحقق هدف ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده