تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۴۰۱
کد خبر: ۱۰۱۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به بانک مرکزی منتقل شد

می متالز - حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با هدف تسریع در عملیات و فرایند واریز یارانه‌ها، حذف واسطه‌های غیرضروری و افزایش کنترل بر جریانات نقدی حساب این سازمان به بانک مرکزی انتقال یافت.
حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به بانک مرکزی منتقل شد

به گزارش می متالز، رحیمی مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی: در ادامه اجرای تکالیف مقرر در ماده 94 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انتقال تمامی حساب‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی به بانک مرکزی، که طی بند «ب» ماده 17 قانون برنامه ششم و بند «الف» ماده 20 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور نیز مورد تاکید قرار گرفت، حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و انجام کلیه فرایندهای مرتبط با آن از جمله واریز یارانه ها، از بانک ملی به بانک مرکزی منتقل شد.

با توجه به اهمیت موضوع واریز یارانه‌ها، با انجام هماهنگی های لازم بین بانک مرکزی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، خزانه‌داری کل کشور و شبکه بانکی، هشتاد و سومین مرحله واریز یارانه ها در تاریخ 26 دی ماه سالجاری توسط بانک مرکزی و با همکاری شبکه بانکی کشور به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد.

این امر موجب تسریع در عملیات و فرایند واریز یارانه‌ها، حذف واسطه‌های غیرضرور و افزایش کنترل بر جریانات نقدی حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها می شود، هشتاد و دو مرحله قبلی واریز یارانه ها، با محوریت بانک ملی ایران انجام شده بود.

تاکنون 6 هزار فقره حساب دستگاه‌های اجرایی دولتی به بانک مرکزی انتقال یافته است و این تعداد در آینده نزدیک به 50 هزار فقره افزایش خواهد یافت.

عناوین برگزیده