تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۴۲۴
کد خبر: ۱۰۰۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

فاز نخست مجتمع فولاد مکران در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: فاز اول مجتمع فولاد مکران با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن فولاد سال آینده به بهره برداری می رسد.
فاز نخست مجتمع فولاد مکران در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش می متالز، عبدالرحیم کردی در چابهار با اشاره به افق تولید سالانه 10 میلیون تن فولاد در سواحل مکران اظهار داشت: یکی از نقاط پراهمیت برای تحقق این افق بلندمدت چابهار است بنابراین در وهله اول عملیات احداث مجتمع فولاد مکران با ظرفیت تولید سالانه 4 میلیون تن فولاد سال 94 آغاز شد.

وی افزود: تاکنون بیش از 120 میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی در فولاد مکران سرمایه گذاری شده و این شرکت با مشارکت سازمان ایمیدرو، سازمان منطقه آزاد چابهار و سهام داران بخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به پیشرفت فیزیکی فولاد چابهار تصریح کرد: بخش مهمی از کوره 4 هزار و پانصد تنی فولاد مکران به طول 105 متر نصب شده و در مراحل پایانی است و پیش بینی می شود فاز اول این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن آهن اسفنجی سال آینده به بهر ه برداری برسد.

وی اضافه کرد: ازآنجایی که در فاز اول این پروژه بیش از دو میلیون تن ورودی سنگ آهن خواهد بود با سازمان بنادر برای اختصاص یک اسکله مجزا در بندر شهید بهشتی برای واردات مواد اولیه مجتمع فولاد مذاکره شده و اسکله شماره 5 شهید بهشتی برای این منظور اختصاص یافته است؛ هم چنین بیشتر محصول تولیدی مجتمع فولاد نگین مکران نیز از طریق بندر چابهار به بازار های هدف صادر می شود.

عناوین برگزیده