تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۵۰۶
کد خبر: ۱۰۰۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طرح کاهش مالیات‌ بر ارزش‌ افزوده طلا هنوز تصویب نشده است

می متالز - رییس‌ کمیسیون تخصصی‌طلا و جواهر اتاق اصناف‌ ایران گفت: پیشنهاد کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا مطرح شده اما هنوز در عمل اتفاقی‌ نیفتاده است.
طرح کاهش مالیات‌ بر ارزش‌ افزوده طلا هنوز تصویب نشده است

به گزارش می متالز، محمد کشتی‌آرای در مورد احتمال کاهش بهای‌ ارزش‌افزوده طلا اظهار داشت: زمزمه‌هایی‌ در مورد کاهش مالیات‌ بر ارزش‌ افزوده طلا و جواهر از ۹ به ۳ درصد شنیده می‌شود، اما این قانون فعلا در مجلس است و احتمالا پس از تصویب بودجه در صحن علنی مجلس اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنان مالیات بر ارزش افزوده طلا ۹ درصد محاسبه می‌شود، گفت: پیشنهاد کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا مطرح شده اما هنوز در عمل اتفاقی‌نیفتاده است.

کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: خواسته صنف طلا و جواهر این است‌ که از این پس مالیات از اصل طلا دریافت نشود بلکه مالیات بر ارزش افزوده تنها از اجرت ساخت طلا کسر شود.

وی با بیان‌ اینکه این قانون باید در کمیسیون اقتصادی مجلس بحث و بررسی شود، گفت: مسلما تغییر در این قانون بر روی نرخ‌ها تاثیرگذار است.

کشتی‌آرای در ادامه افزود: زمانی‌که نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده طلا کاسته شود در قیمت تمام شده مصنوعات طلا تاثیرگذار است و این کاهش باعث می‌شود تا استفاده از طلا گسترش پیدا کند و میل به خرید آن گسترش پیدا کند و بازار طلا مجددا رونق بگیرد.

رییس کمیسیون تخصصی‌ طلا و جواهر اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در صورت تصویب این موضوع کاهش‌تولید و مصرف طلا مجددا به روال عادی خود برخواهد گشت.

 وی افزود: این کاهش بر روی قیمت‌تمام شده طلا مطرح است که طبیعتا می‌تواند با قیمت‌های تمام شده اجناس خارجی رقابت کند و باعث رونق و صادرات طلا شود.

کشتی آرای در مورد افزایش بهای طلا طی یک ماه اخیر نیز افزود: دو عامل باعث شد تا نرخ سکه افزایش پیدا کند، افزایش نرخ جهانی‌طلا وافزایش قیمت ارز که باعث شد بهای طلا و سکه هر دو افزایش پیدا کند و بهای سکه به بالای ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

وی با بیان اینکه چهار هفته پیاپی‌ است که قیمت جهانی رو به رشد است، گفت: ادامه‌دار بودن این قضیه به شرایط اقتصادی و سیاسی دنیا ارتباط دارد زیرا این موضوع می‌تواند بر روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، به خصوص تنش‌های سیاسی می‌تواند بر روی نرخ ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده